Les al•lèrgies primaverals

Primavera, flors, pol•len, exuberància, abelles, colors, explosió de vida…Què bucòlic! Bé, potser no tant per aquelles persones que pateixen de les reincidents al•lèrgies primaverals. Rinitis, esternuts, llagrimeig, picors, etc. són carta de presentació habitual en la fisonomia de molta gent. De vegades trobar la causa que provoca l’al•lèrgia és ben complicat i el pobre pacient ha de patir un peregrinatge de proves mèdiques a més de fer de rata de laboratori i experimentar amb un inesgotable llistat de medicaments, que de vegades, enlloc de guarir l’al•lèrgia del pobre incaut/pacient, li provoquen una de nova.

Des de fa un temps , m’estic adonant compte de que jo també pateixo alguna estranya variant d’al•lèrgia primaveral. Primer vaig pensar que era allò tan típic de “la primavera la sang altera”, però ho vaig descartar de seguida perquè, entre altres coses, la meva sang més que alterada el que estava era emprenyada. De fet, podia sentir com la serotonina viatjava per les meves arteries. Tampoc tenia cap impuls d’establir lligams romàntics de cap mena, més aviat al contrari.

Després de molt temps de donar voltes al tema, de molts patiments (tingueu en compte que no he anat al metge per precaució) i de fer multitud de proves, algunes d’elles traumàtiques, ho reconec, he descobert per fi quin és l’origen de la meva al•lèrgia. De fet, ara fa uns quants dies els símptomes que pateixo s’han agreujat. Frustració, impotència, ànsies desmesurades de practicar boxa, ganes d’entaforar-me a casa i no sortir, etc. són algunes de les característiques principals que provoca la meva malaltia primaveral.

I què puc fer? Com s’arregla això? Quina culpa tinc jo de ser al•lèrgica a un bon grapat de persones? Polítics, jutges, bisbes, pederastes,lladres de guant blanc, corruptes,criminals de gènere, premsa rosa, televisió “basura”, professors ineptes, el veí de davant, el noi aquell de la classe…i una llarguíssima llista que no ve al cas especificar, estan entre els agents al•lèrgens que malmeten el meu sistema immunitari i alliberen al meu cos grans dosis d’histamina.

A més, darrerament aquesta al•lèrgia ha deixat de ser estacional i encara que de forma més benigna, s’ha instaurat en la meva persona tot l’any. De fet, els símptomes s’agreugen. Ara també tinc una marcada sensació de fàstic i rebuig. No hi ha medicina que guareixi això. I dic jo que, eliminar els agents al•lèrgens no serà possible….

10 Respostes to “Les al•lèrgies primaverals”

  1. Ja tens raó, ja , si la cosa continua així haurem d’anar pel món amb mascareta!
    El millor antihistamínic…. potser unes vacancetes?

  2. Serotonina?? Potser volies dir noradrenalina o dopamina?! 😐

    A mi tambe em fan fastic certs tipus de persones, pero, que se’ls podria fer? La unica solucio es fer el maxim possible per evitar-los, mantenir la distancia, respectar-los des de lluny i intentar viure la teva vida sense barrejar-te amb ells. (Perque es obvi que en quant te’n barregis la teva tranquil-litat desapareixera.) I si tens sort trobaras d’altres que siguin mes o menys com tu, i en la seva companyia podras oblidar l’existencia dels qui et molesten! 😉

    • Ahse, volia dir serotonina, que és un neurotransmisor que en dosis elevades provoca un enaltiment de l’estat d’ànim. I això és el que em passa a mi, que se’m enalteix tot quan veig segons quines coses.jajaja

  3. anomenatinutil Says:

    Ah! Et passa com a mi! Que quan llegeixes un diari es surten butllofes a les mans i quan mires les noticies se t’entelen els ulls com amb cataractes fins que la deixes de veure una estona!

  4. I què puc fer? Com s’arregla això? Una paraula (que són dues juntetes) : llançaflames

    😛

  5. A això cal afegir-hi els arbres que hi ha a tents ciutats (com a Barcelona) que no fan altra cosa que agreujar les al·lèrgies. Que no saben fins a quin punt en poder arribar a ser de nocius? Bé, sí que ho saben, però com que per “estètica” queden més “bonics”, doncs a fotre’ns tots!

Deixa un comentari

