Les vaques nuclearitzades

Avui, em ve de gust deixar de banda les meves reflexions interiors i abordar un tema quelcom més terrenal i si es possible donar-li un toc d’humor, cosa aquesta, certament improbable, donat el meu escàs sentit del mateix.
Dies enrere tots hem quedat prou assabentats de les polèmiques que hi han hagut en diferents municipis, arran de la futura adjudicació d’un magatzem de residus nuclears. Tinc un amic que defensa a capa i espasa la causa antinuclear i sempre està ben disposat a explicar a tots els companys els greus perjudicis que comporten les centrals nuclears. Ahir vaig llegir un article que parlava extensament de l’energia nuclear i de les reticències absurdes que té Espanya alhora d’apostar per aquest tipus d’energia, energia que el columnista definia com barata i neta. I per fer més vàlida la seva postura explicava que França, com un dels països més nuclearitzats del món, confiava plenament amb l’energia nuclear i convivia amb ella de forma totalment natural. Afegia que era fàcil veure el camps que envoltaven les centrals nuclears franceses, amb grups de vaques lleteres plàcidament pastant i a la zona de Bordeus el raïm que produeix el preuat vi, creix als peus d’una central nuclear.
Tot això vist així, no té més importància. És un article més. Però de cop vaig pensar en el meu amic, l’antinuclear i vaig caure en una paradoxa divertida , al menys per mi, que com he dit, tinc un sentit de l’ humor més aviat àcid. Ell, va sovint a Andorra a comprar formatge i llet fets a França, perquè creu que ambdós productes són de superior qualitat que els d’aquí. La setmana passada va pujar a Andorra i va portar la seva càrrega de formatge i llet. Però ara tinc un dubte. Li hauré de dir que està menjant formatge i llet provinent de vaques nuclearitzades? Sent ell, com és, un antinuclear convençut, em podrà perdonar si no li dic? Tots els antinuclears deuen menjar formatge francès? I…algú sap què en pensen les vaques?

Anuncis

2 Respostes to “Les vaques nuclearitzades”

  1. No crec que pensin res les vaques, què més pots demanar a la vida que ser radioactiu!

  2. Què!!! L’energia nuclear que sigui neta? Qui va ser el malalt que va escriure el tal article, que li fiquin el cap durant 5 minuts en els residus nuclears i es netejarà per a sempre!

    Jo si fos tu no esperaria més i li comentaria que menja formatge radioactiu. A veure què et contestarà. 😀

Deixa un comentari

